Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Hela, ik zeg niet dat Marie Daenen herboren gaat worden; Marie Daenen zal dood en begraven zijn... Zij zal, bij haar dood, haar leven geleid hebben...
Het is daarom ook dat ik altijd zeg dat het enige wat werkelijk van belang is in ons leven datgene is dat we over de dood heen kunnen meenemen en het enige dat ik denk dat we kunnen meenemen zijn levenservaringen, zijn inzichten die we tijdens dit aardse bestaan verkregen hebben of vergroot of verscherpt hebben...
Op de vraag of we banden kunnen smeren met andere individuen, welke banden de dood overstijgen, denk ik ook dat dat kan... Al hoewel ik denk dat de bevrijding erin zit dat we onszelf bevrijden van alles wat gedwongen is; vooral gedwongen door eigen dwaasheid...
|
Marie, je kunt niets mee nemen in de dood.
Wanneer je sterft, verdwijn jij, en geen herinnering, vaardigheid, whatever is iets wat je " mee neemt". Er is geen " ik " meer, maar gewoon niets...
En nee, evenmin zie je anderen terug...het is bizar dat er zoveel mensen zijn die een soort magie nodig hebben waar het mensen betreft, we zijn net als de rest van wat leeft, een tijdsgebonden verschijnsel, wat geboren wordt en sterft, einde verhaal.