Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Op zaterdag 29 januari 2005 houdt de B.U.B. een nationale vergadering.[/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Indien u wil komen, gelieve ons een e-mail te sturen op [email protected].[/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Uw aanwezigheid zal een mooie gelegenheid zijn om kennis te maken met de partij, die door de openbare media zorgvuldig wordt geweerd ondanks het feit dat ze een belangrijke ideologische minderheid vertegenwoordigt in de zin van artikel 11 van de Belgische grondwet.[/size][/font]
|
Nu even los van de aperte megalomanie die er af spat: als ik die laatste zin krijg voorgelegd, dan zet ik er een golfjeslijn onder. Hij is veel te lang. Bovendien veronderstellen jullie dat iedereen zomaar uit het blote hoofd weet wat artikel 11 inhoudt. Zijn jullie enkel in die zin een 'belangrijke minderheid'? Naar mijn mijn mening zijn jullie een minderheid zonder meer...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
|