Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2005, 18:41   #37
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik heb geen problemen met het aanklagen van die zaken, maar wel met bepaalde spelletjes van jullie Michelleke. Daarmee bedoel ik haatpraktijken jegens landbouwers die helemaal niets fout doen. Zo vond Michelleke het nodig om eens langs te komen bij ons toen ze van "Op de koop toe" een reportage kwamen maken over m'n vaders scharrelkippenbedrijf. Je voorzitter vond het nodig om voor de camera te zitten preken over hoe vals we wel zijn, over hoe slecht onze kippen behandeld worden. Maar toen m'n vader vroeg om er eens over te praten was je voorzitter ineens verdwenen.
En waar hij die zever haalde weet ik niet want hij is ten eerste nog nooit bij ons langsgeweest, en ten tweede waren wij altijd voortrekkers van kleinschalige landbouw met respect voor dierenwelzijn.
Als kenner van de landbouw zal je heus wel weten dat de meeste boerderijdieren in armzalige omstandigheden leven, hoe groter de boerderij, dan is het vaker erger. Ik hoop dat je begrijpt dat, als je de ene mishandeling na de andere ziet (en heb met eigen ogen al waanzinnige taferelen gezien), dat je met een .... vooringenomenheid gaat zitten, tegen boeren in't algemeen.

Dat is verkeerd, en zou niet mogen gebeuren. Persoonlijk zou ik me eerst grondig informeren alvorens iets of iemand aan de schandpaal te hangen. Michel vandenbossche is een idealist, maar ook maar een mens.

Citaat:
Wat ik ook haatpraktijken vind is het filmen van kinderen die een dier slaan of schoppen en die beelden open en bloot te vertonen. Als je een greintje menselijkheid hebt (i.t.t. die veehandelaars die terecht gestraft moesten worden) dan doe je dat niet, want een kind weet immers niet wat hij doet. Wel leuk hé, dat dat kind achteraf z'n school is buitengepest omdat z'n klasgenootjes die beelden op tv hadden gezien.
Eigenlijk zou ik pas genoegen vinden als ik dat kind tot bloedens toe zie geslagen worden met een stok.. Misschien dat hij dan weet wat hij die dieren heeft aangedaan?

Die beelden hadden nooit mogen plaatsvinden... Dat is waar! Maar niet omdat wij ze niet mogen filmen, maar omdat we niets te filmen zouden mogen hebben.