Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Eigenlijk weet ik niet goed waar ge naartoe wilt.
Wat u hier opnoemt zijn eigenlijk zaken die nooit toegelaten waren.
Belasting ontduiken lijkt wel een nationale sport voor sommigen.
Dat wilt niet zeggen dat het toegelaten is en de straffen zijn niet van de poes als ge betrapt wordt. Alleen is het niet gemakkelijk te bewijzen, juist door het misbruik op de wet op de privacy.
Zo is het in Belgie mogelijk dat ik bestolen wordt en weet wie de dader is, dat ik weet waar hij zijn buit verbergt.
Als ik dan de politie bel en ze vertel waar de dief woont kunnen zij niet eens mijn bewering controleren zonder eerst een huiszoekingsbevel te halen. Zoniet is het een onrechtmatig verkregen bewijs en moet de rechter het als bewijs negeren.
Dat het bewijs in de tussentijd alweer verdwenen is kunt ge u wel voorstellen.
Een rechtstaat mag niet zo ver gaan dat rechtspreken gewoon onmogelijk gemaakt wordt door allerlei wetten, overigens goedbedoeld, om de burgers te beschermen tegen andere misbruiken.
Straks leven we in een maatschappij waar alleen de eerlijke burger, die toegeeft een fout gemaakt te hebben, kunnen straffen.
Ik denk dat ook dat niet de bedoeling kan zijn.
|
Waar ik naartoe wil is dat de wetgeving zo goed als altijd op de feiten na loopt
neem nu de wetgeving betreffende elektronisch verkeer
het is jarenlang zo geweest dat eenieder pc-wizardje legaal alles kon doen en laten tot men de bangelijke gevolgen in de realiteit inzag
dan pas is er nood aan een wet gekomen
zonder de mening van de bevolking te bevragen en met gevolg een inperking van een voor velen zo goed als langere tijd verworven recht
maar wat voor eenieder wel duidelijk is/was dat het andere personen schade kon berokkenen, daarom behoeft ge de mening dan ook niet van het volk.
zulke verbodswet heeft slechts tot doel andere in hun rechten te beschermen
anders is het met zaken die alleen de persoon in kwestie aanbelangt, zoals bv :
- seksuele voorkeur
- religie
- kleding
- weet ik veel nog wat
- drugs
en dit alles uiteraard op voorwaarde dat je de grens trekt van zodra een ander zijn recht op de helling komt
ach Bobke,
wie weet, wordt alcoholgebruik ooit verboden als het steeds meer en meer als problematisch gezien word in een steeds veranderde maatschappij
er is misschien nog hoop die 'fout' uit het verleden terug recht te zetten