Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2019, 08:56   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn niet veel plaatsen in Brussel waar je overdag 30 gaat kunnen rijden behalve op wat ringwegen en invalswegen dus dat vind ik eigenlijk eengoede maatregel.

In Leuven is dat al jaren zo. Eerst was er gemor, maar nu kan iedereen daarmee leven.

En afdwingen is heel simpel: de ganse stad vol flitspalen en mobiele kontroles zetten. In Leuven was het rap gedaan met rap rijden.

Die fietspaden is wat anders. Hoe ze dat in sommige buurten gedaan gaan krijgen vraag ik mij ook af.
ik ben volledig akkoord met die zone 30 hoor, maar de ongevallen gebeuren niet overdag als er enkel file staat.

afdwingen doe je vooral door de infrastructuur zo te maken dat je bijna onmogelijk meer dan 30 kunt rijden. In Brussel zijn er heel wat grote lanen waar je altijd sneller gaat kunnen rijden, dat heb je in kleinere steden veel minder.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden