Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2019, 08:56   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn niet veel plaatsen in Brussel waar je overdag 30 gaat kunnen rijden behalve op wat ringwegen en invalswegen dus dat vind ik eigenlijk eengoede maatregel.

In Leuven is dat al jaren zo. Eerst was er gemor, maar nu kan iedereen daarmee leven.

En afdwingen is heel simpel: de ganse stad vol flitspalen en mobiele kontroles zetten. In Leuven was het rap gedaan met rap rijden.

Die fietspaden is wat anders. Hoe ze dat in sommige buurten gedaan gaan krijgen vraag ik mij ook af.
ik ben volledig akkoord met die zone 30 hoor, maar de ongevallen gebeuren niet overdag als er enkel file staat.

afdwingen doe je vooral door de infrastructuur zo te maken dat je bijna onmogelijk meer dan 30 kunt rijden. In Brussel zijn er heel wat grote lanen waar je altijd sneller gaat kunnen rijden, dat heb je in kleinere steden veel minder.