Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ja hoor!
Als je gedurende vijf (=5) minuten de posts van bijvoorbeeld een Triangel leest zal je merken dat als je niet dezelfde mening bent toegedaan van zulk een heerschap ivm bijvoorbeeld migratie je onmiddellijk zal geconoteerd worden met het alom gecultiveerde epiteton van "fascist", "nazi".
Akkoord: we mogen Triangel niet au serieux nemen maar een ander voorbeeld is wel serieus en héél serieus zelfs: de uitspraak van Verhofstdt tav De VB-top als onvervalste fascist.
Ondanks het feit dat de regimepers dit argumentloos als vanzelfsprekend heeft aangenomen moet je geen geleerde zijn om een dergelijke vulgarisering van uitdrukkingen als "fascisme" en "nazisme" te veroordelen.
Ik vind het een goede zaak dat het VB hier een lans breekt dat zulke ontzachlijk droevige en pijnlijke historische feiten misbruikt worden voor intern politieke machtsspelletjes zoals Verafstoot en De Waal dat onbeschaamd hebben gedaan.
Ik moet je niet uitleggen hoe beledigend deze conotatie wel is (voor én het VB én de slachtoffers van de Choa) temeer het VB expliciet en officieel afstand heeft genomen van welke totalitaire beleidsvorm dan ook en nazisme in het bijzonder heeft veroordeeld en er geen enkel programmapunt kan gerelateerd worden met nazisme.
Kom nu niet af hé met "ik ken een neonazi die voor het VB heeft gestemd" want dan moet ik een even domme als onozele reactie plegen van "Dutroux heeft zich openlijk geout als sos"...
|
dat de termen als fascist en nazi niet moet uitgehold worden door ze naar ieders kop te gooien die niet met je akkoord gaat, daar kan ik je in volgen. ik zie alleen niet in hoe je dat kan bereiken door tegen een resolutie over een herdenking te stemmen.