https://goodmove.brussels/nl/geweste...telechargement
heb daar toch wat commentaar op...
verplaatsingvraag beinvloeden ?
Het openbaar vervoer kan onmogelijk alle combinaties van mobiliteitsvragen aanbieden voor elke burger. De vraag is ook in een stad waar je gemakkelijk een soort zelfrijdende auto's in eigen stroken kunt laten rijden vervang je het OV volledig door openbare personal commuters... Dus het oplossen van het mobiliteitsvraagstuk is eerder in die richting te zoeken, dan in het castreren van de mobiliteit
minder autogebruik ?
Bovendien is nogal de vraag of die busmastodonten met brullende dieselmotoren uberhaupt de doelstelling van een stilleren, zuinigere, ecologischer, milieuvriendelijk vervoer gaan realiseren.
In China vervangen ze de volledige vloot door elektrische bussen. Dat zou dus volgens mij getuigen van enige vorm van visie
dienstverlening kracht bijzetten ?
ik denk dat het belangrijker is een kader te maken waar je toelaat op deelsteps, deelfietsen, deeltwizzy's een aparte wegstrook en een prioriteit te geven door de autoluwe wijken/shortcuts/fietsstrades, met aandacht voor parcours en verzamelpunten die volwaardige alternatief zijn om businesscentra met OV en vooral decentrale parkings te verbinden
vervoersnetwerken ?
ik denk dat jullie wollige woorden voorbijschieten aan de eenvoudige vraag of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?
Ik mis in jullie plan de volledige analyse van huis tot werkplaats/winkel/school
vanuit die analyse zou je via een algoritme een optimalisatie kunnen berekenen die dan effectief een beter alternatief kan betekenen, omdat je dit vanuit een simulatie beredeneerd hebt