Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2019, 08:35   #14
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkel de oude VU kern is nog 'echt' vlaams-nationalist. De rest is een moderne variant van de CVP (minus het kaloterige). Dat zijn dus neo-belgicisten. En die hebben totaal geen probleem met het feit dat hun partij België wil redden, besturen, en die macht consolideren in de tijd.

Maar laat de oude VU vendelzwaaiers nu net in de cockpit van de partij zitten, op het rode pluche van de macht, van de best betaalde mandaten en de schnabbels die daarbij horen.
Eigen portefeuille eerst, dat is het parool.
Ter illustratie : https://www.standaard.be/cnt/dmf20190719_04517916
Dat toont het absolute horror-scenario waarvoor n-va vreest. Namelijk de federale macht verliezen. Daarvoor moet nu -letterlijk- alles wijken.

Van die oude VU-kern blijft niks meer over hoor. Ze zijn door Dewever zelf buiten gegooid of de kopstukken zijn gevlucht en zeer goed ontvangen door uw (geveinsde?) partij Panda.
Wat het horror-scenario van N-VA betreft is mogelijk maar absoluut mijn zorg niet. Ze hebben het op plaatselijk vlak waar ik woon te bont gemaakt.
Die onnozelaars vonden het zelfs normaal na hun kloterij en zakken vullen om mij te komen smeken om mij opnieuw verkiesbaar te stellen op hun lijst.
Van armoede werd mij zelfs de niet meer verkiesbare tweede plaats beloofd. Die profiteurs denken steeds dat alle anderen idioten zijn.
Misschien iets om over na te denken Panda? Maar kom. Ook de kiezers zien niet verder. Diploma's zijn het bewijs voor het plebs van het kunnen van de kandidaten. Een veearts die weet wat een stier in de aars (sic) van een koe spuit is een hele slimme vent maar dat garandeert niks dat hij zich sociaal wil inzetten te bate van het volk. Gewoonlijk is het wel voor eigen zak; die inzet.
Politiek is een ploegspel. Waar uit het oog verloren wordt dat werkende middenvelders belangrijker kunnen zijn om de goals aan te brengen en alleen de goalgetters met de pluimen gaan lopen ; wel die kent niks van politiek. Dat het plebs dat niet weet is normaal. Maar dat kandidaat politiekers dat niet willen weten is niet abnormaal maar meestal heel slim.

Weten dat aan een tafel van vier geen hele ploeg mag mee schranzen is dus een vorm van slim zijn? Dat blijft niet lang duren natuurlijk. Zo lomp zijn de slimmen wel dat ze dat niet beseffen. En de kiezers nog minder.
Maar goed. De kiezer heeft altijd gelijk! Zelfs als hij zijn ploeg zelf mee in de vernieling kiest.

Maar op één zaak geef ik je gelijk hoor Panda. De N-VA denkt niet aan de Vlamingen. En alle kiezers zijn ook weer niet gelijk voor die ploeg.
De spaarder zijn appeltje voor de dorst wordt gebruikt om de economie te steunen en het zakken vullen. De toekomst zal leren dat ook de spaarder mee moet aanschuiven aan het OCMW. De krekels zijn er mee weg.
En het OCMW zal geen geld meer uitdelen. Op = Op!
De armoede wordt verplaatst naar een volgende generatie als de huidige politiekers hun zakken zullen gevuld zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden