Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Zie je, dit is de fout die je maakt.
Veronderstel dat we binnen pakweg 50 jaar volledig autonoom zelfrijdende auto's hebben.
Het groot voordeel is dat je geen wegen meer nodig hebt, er kan een gans systeem van taxidiensten bestaan. Moet je ergens naartoe je roept een auto en deze komt je oppikken en dropt waar je moet zijn. Geen parking meer zoeken, geen nood meer aan een garage enz...
Wil je boodschappen doen vraag je een gewone ruime auto (in zoverre die niet gewoon aan huis geleverd worden), ga je naar de opera vraag je een iets chickere versie.
Je kunt een glaasje drinken, je moet er niet mee inzitten dat je een dagje ouder wordt, de kinderen kunnen er gebruik van maken, niets dan voordelen.
Ik beschouw dit als meer welvarende situatie vergeleken met vandaag, maar ik zou minder auto's hebben (0 ipv 2 nu). Dus als ik uw definitie van welvaart zou beschouwen zou ik minder welvarend zijn maar ik zie dit enigszins anders.
|
Ja maar nee hee, je bent nu aan het zeuren, de kost van uw "volledig autonoom zelfrijdende auto" kan meer zijn dat de kost van 2 auto's nu.
En ik heb ook duidelijk gezegd dat de som kan worden gemaakt met de kassatickets, implicerende de kosten van de items erop, want 1 auto + 1 paar schoenen valt nu eenmaal niet te sommeren, en tevens heb ik jawel ook "functies" van producten in rekening gebracht.
Dus please, graag een wat ernstiger poging tot discussie, dankuwel.