Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2019, 10:27   #66
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een zware belasting op woningen die in een ongezonde omgeving gelegen zijn zou correcter zijn. Waarom moet de gemeenschap opdraaien (ziekte-)kosten) voor de mensen die in een stinkende stad willen wonen. Die 's avonds thuis voor hun tv willen zitten in plaats van hun tuin te onderhouden. Dat is namelijk veel gezonder dan in een stinkende stadsgebouw te gaan fitnessen. Die stedelingen worden nu al over-gesubsidiëerd via de gemeentebelastingen.

Nu ff serieus: de waarde van een onroerend goed is vooral afhankelijk van wie het bij de Vlaamse overheid voor het zeggen heeft. M.a.w. die waarde kan van de ene op de andere dag halveren.

De auto's die het zo ongezond maken in de stad, zijn auto's van pendelaars. Waarom zouden stadsbewoners daarvoor moeten worden gestraft? Zij zijn dader, geen slachtoffer.

Ik woon in Wilrijk. Mijn vriendin en ik gaan elke dag met de fiets naar ons werk. De auto gebruiken we enkel in het weekend.

Wie zorgt er voor de hoogste voetafdruk? Wij of de personen die elke dag vanuit hun groene wijk in Brasschaat of Kapellen-bos naar de stad pendelen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden