Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus
Inderdaad, maar de meeste mensen zullen hun draad niet uitrollen als ze bv. het gras afrijden.
In de wagen heb ik een verlengkabel van 35 m en 3,5 mm2. In principe mag ik hier 16A door trekken. Deze kabel ligt in de wagen als noodscenario of om te kunnen laden op een vakantiebestemming. De mobiele lader van Tesla kan op 230V tot maximum 13A laden (3 kW). De kabel wordt altijd volledig afgerold en ik beperk de stroomsterkte tot 10A. Dat laadt trager maar ik vertrouw de installaties niet altijd.
Indien de lader een spanningsval detecteert gaat die dikwijls nog trager laden, tot een min. van 6A.
Via een trucje is het mogelijk met de Tesla-adapter toch op 16A te laden, maar dat lijkt me te risicovol.
De lader zelf kan hogere vermogens aan. Op een 400V 3-fasige aansluiting kan ik aan 16A laden of 11 kW.
|
De beperking tot meestal 10A is wegens de onvoldoende duurzaamheid van de normale stopcontacten, die zijn niet voorzien voor úrenlang >> 10A te trekken.
Bij 13 A zijn de (verbeterde) contacten hiervoor voorbereid. Bij niet gekende installaties best nog wat voorzichtiger zijn.