Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
Ik wijs niet alles van de wetenschap af, alleen dat hun heelal niet klopt en mijn atoomtheorie veel beter is.
En kon je geen link in het Nederlands vinden?
Dat leest wat prettiger.
Bedankt voor de informatie en excuses dat ik het eerst niet goed heb gelezen en niet goed begrepen.
Nochtans is het probleem daarmee niet opgelost, want er is toch nog de ongelijkheid gebleven van de druk van het lichaam = 1 atmosfeer en de druk is het pak van slechts 1/3 atmosfeer.
Lijkt mij niet gezond te zijn.
|
Ik heb Nasa als bron gekozen. De rest kan het enkel via weten. Dat is dan Engelstalig.
En ik kan hier enkel herhalen: het is niet druk maar drukverschil waar het over gaat. Een lichaam kan een druk van 0 hebben en onderhevig zijn aan een druk van 0. En een druk van 1000 bar en onderhevig aan een druk van 1000 bar. Er zal niks implo-exploderen.
Kijk naar duikers in water. Water heeft een véél hogere dichtheid dan lucht. Op amper 30 meter (atmosferische kolom is orde km) diepte MOET de ingeademende lucht 3 bar zijn voor het water erboven, en +1 bar voor de lucht boven dat water, niet zozeer om voldoende zuurstof te hebben, maar louter om de druk binnen/buiten gelijk te houden. De ruimte is een precies omgekeerde situatie, de druk is gewoon 0, en dus volstaat de inademdruk vereist om het gewenste zuurstofgehalte te bekomen. Alzo kiest men voor een 100% zuurstofgehalte, via druk gedoseerd om de longen niet te weinig en ook niet teveel zuurstof te geven, want allerhande lichaamsstoffen gaan dan sterker dan normale reacties ondergaan, een beetje als bij giffen.
Reden zijnde gewichtsinperking van de te lanceren massa, en ook om de inertie/massatraagheid te minimaliseren / gemakkelijker bewegingen.