Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2005, 01:25   #19
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het allemaal wel mooi van de pacifisten, de sociaal-economisten en de linkse weldenkers dat zij zich vragen stellen bij het beleid van Bush, doch zou het niet wenselijk zijn wanneer er zich in eigen land (voor diegenen die het nog niet weten BELGIE) soortgelijke problemen voordoen.
Om maar enkele voorbeelden te geven:
Wapenuitvoer Belgie: 56% Midden-Oosten
12% Centraal Azie
overige percentages o.a. Nepal, centraal Afrika zuid-oost Azie enz..
Ons land voert dan misschien wel geen openlijke oorlog, maar werkt er toch in hoge mate aan mee door naar bijna alle grote coflictgebieden ter wereld wapens te zenden.

Tekorten sociale zekerheid en percentages van mensen die rond en onder de armoedegrens leven zijn een weinig verschillend van de V.S. , daarbij heb ik nog maar weinig commentaar gelezen op de sociale afbraakpolitiek van de VLD (en wees gerust die is er!) die hiervan de oorzaak is.

Ik hoop dat hiernmee al enkele mensen zullen inzien dat Belgie op zich ook al zijn duit in het zakje doet als het op miskleumen van het beleid aankomt, ik vind dan ook dat de Belgen zich eens zouden moeten richten tot de eigen federale regering i.p.v. steeds commentaar te geven op Bush die verdorie op duizenden kilometers afstand van onze deur een land bestuurt waar hij na zijn eerste ambtstermijn nog steeds door een meerderheid van de kiezers gesteund wordt, iets wat je van Guy verhofstad al moeilijk kan zeggen!