Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2019, 10:28   #1167
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Elk zijn meug. Kan je je niet indenken dat een machine die kan leren schaken, met nog 50 - 200 jaar technologische vooruitgang, ook wel eens zou kunnen weten hoe een andere machine te besturen die tegels vervangt, nog een andere machine die piano speelt, nog een die op de beurs speelt, een andere die op berenjacht gaat, en een die een auto bouwt ? Al die "gecontroleerde machines" zijn dan niks anders dan wat wij ledematen noemen van ons lichaam he.
Het is trouwens goed mogelijk dat die grootmeester, net zoals ik, niet weet hoe hij tegels moet leggen in zijn badkamer. Als ik ooit eens tegels in mijn badkamer moet leggen, weet je aan wie ik ga vragen hoe ik dat moet doen ? Aan google. Want ik heb zelf totaal geen idee hoe zoiets te doen. Nou ja, ik zal wel schots en scheef en lekkend tegels kunnen plakken, maar dat is nu iets waarvan ik de techniek helemaal niet onder de knie heb.
Die schaakmachine is er al en zo goedkoop dat enkele versies op internet gratis kunnen worden gedownload, bijvoorbeeld Arena. Daar is geen robot voor nodig. Maar de tegelzetterrobot moet concurreren tegen een Poolse gastarbeider. En dat zal moeilijk gaan. De kleuterjuffrouw en schooljuf zijn nog goedkoop en zullen bij concurrentie nog goedkoper worden en minder onderhoud vergen. Niet erg realistisch wat u zich allemaal voorstelt. Vergeet het maar.
Piero is offline   Met citaat antwoorden