Men wou de Gentse feesten terug aan de Gentenaar geven omdat het te groot geworden is.
Wel, men krijgt de Gentse feesten terug voor de Gentenaar: die staat er niet om te springen. Het is inderdaad te heet.
In Brugge overigens ook nog amper toerisme.
Mijn indruk is eerder dat de massa tegenwoordig minstens 4 reizen per jaar maakt. We zijn te rijk en te decadent geworden voor de Gentse feesten.
- 2 weken tijdens de zomervakantie waarvan een echte ver weg vakantie type die vroeger enkel gebeurde door de elite type Zuid-Amerika, V.S., Thailand, Bali, Ecuador, ...
hoe gekker en exotischer en hoe meer "unieke" selfies te maken: hoe liever
- Turkije, Spanje of Frankrijk voorbehouden voor het najaar of het voorjaar (goedkoper en ook minder druk)
- enkele citytrips in voor- of najaar
Weer is bovendien onvoorspelbaar geworden.
Velen zijn in de zomer vorig jaar niet buiten kunnen komen op hun vakantiebestemming: te warm, te koud of te nat. En niet te vergeten: massale toename vluchtelingen. Dit geldt voor Zuid-Europa.
Verleden jaar ben ik zelf voor het eerst in 15 jaar nog eens het vliegtuig ingestapt met bestemming Andalusië. In die periode zou het normaal een zachte 20-25°C moeten zijn. In elk geval zonnig. We kregen hevige en koude winden bij 15-18°C. Geen strand- of zwembadweer dus.
Of wordt men zich bewust van de ecologische voetafdruk?
Ik denk het niet gezien er nog nooit zoveel vliegtuigen de lucht ingingen als enkele dagen geleden, maar liefst 250 000.
En dan heb je nog de festivals? Denk dat de gentse feesten als onvoldoende uniek wordt beleefd.
A propos, is er het nog iemand opgevallen dat het nergens zo stinkt als in Gent? Niet enkel de riool laat zich opvallen, ook de inwoners lijken het niet te nauw te nemen met persoonlijke hygiëne. Ooit op stap geweest, de geur die in dancings en café's hing was nauwelijks te harden.
Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 juli 2019 om 15:23.
|