Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2019, 00:11   #281
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De énige verklaring daarvoor is dat 'wij Vlamingen' het niet/nooit aangedurfd hebben datgene te doen wat onze Franstalige broeders in Paris en omstreken wél waagden (en met RESULTAAT):

"Ah, ça ira ça ira ça ira les aristocrates ?* la laterne, Ah ça ira ça ira ca ira les aristocrates on les pendra! (en nog wat)"

Voorzitter Mao wist het ook wel: 'macht komt uit de loop van een geweer'.

Mag ik u voorstellen af en toe ook eens naar wat reggae - (werelderfgoed!) - te luisteren?

"Babylon Burning", "Get Up, Stand Up", "The Forces Of Victory", "Equal Rights", ...

OK, 't is allemaal 'negermuziek', maar geef toe: de negers hadden tenminste het lef zichzelf ook als f***in' niggers te beschouwen.

De meeste flamouches doen nog altijd veel te hard hun best te doen alsof ze ook goeie belges zouden kunnen zijn.

Bij mij is dat definitief voorbij: ik ben een boskanter, uit de brousse van bruhhe, en als ge boel zoekt, kunt ge die krijgen, met een bonus erbovenop.

Laat u niet kisten!
Het is lanterne, maar dat weet u vanzelfsprekend, dus ongetwijfeld gewoon een tikfoutje.

Voor wat de essentie van uw stelling betreft : de Nederlandstalige bevolkingsgroep in België heeft echt geen revolutie en/of welkdanig geweld nodig, hoor. Uit niets blijkt immers dat die bevolkingsgroep geen equal rights zou hebben in België, laat staan er als meerderheid onderdrukt wordt.

En dat er her en der in één of ander «Vlaams» dorp iemand, al dan niet fabrikant van één of ander, zou kunnen bestaan die liever een andere taal hanteert dan het Nederlands, tja, dat kan best, maar dat is absoluut geen argument dat de achterstelling of onderdrukking van de ganse Nederlandstalige bevolkingsgroep aantoont. Wie dergelijk individueel geval als werknemer ondraaglijk vindt kan eenvoudigweg elders gaan werken, uiteraard. Ik denk dat de meeste zoniet alle IT’ers (om maar één beroepsgroep te noemen) waar dan ook ter wereld in voorkomend geval best van beroep veranderen…….

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 juli 2019 om 00:17.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden