Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Harder, ik heb weet van sociale werking in Limburg... voorbeeld voor heel de wereld... Gewoonweg de hoogste top...
Ik ken in Wallonië mensen die werken voor de sociale sector... zij vertellen over een poetsvrouw, politiek verkozen tot diensthoofd, gevolgen navenant; in Luik waar ze achter de Limburgse vrouwen aanliepen om ze in dienst te krijgen, want die werkten...; sociale opvang die zogezegd gebeurde in familieverband waarbij de sociaal geplaatste kinderen zo een beetje voor personeel mochten spelen en de familie mochten bedienen...
Sorry, hoor, maar ik hoor genoeg en als ik dat vergelijk met wat ik weet van de andere kant...
En dan aanvaarde de SPa om in een regering te stappen waar Vlaanderen (de francofonie ook, maar die deed dat zowiezo toch niet) moest besparen op de sociale zekerheid terwijl de problemen voor de volle 100% in de Walen lagen... waar dus de SPa gewoonweg akkoord ging met de sociale afbouw in Vlaanderen...
Maar ja, onze media berichtte daar niet over... alles ging weer een paar jaren goed, niet???
|
Sociale sector is iets helemaal anders dan sociale zekerheid, hoor...
De ene is bevoegdheid van de Gemeenschappen, de andere van de federale overheid.
Sorry...