Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2019, 18:46   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat het takje waar je je aan vasthoudt?

Je bent werkelijk de mening toegedaan dat er niet gestemd zal worden als VB/N-VA een Vlaamse meerderheid hebben?

Ik geloof u niet echt.
Twijfel daar vooral niet aan : het is de kern van mijn overtuiging. Zelfs al haalt N-VA in 2024 40% en het Blok 21% (in vlaanderen, voor de minder snuggere lezertjes...) dan zal er niks stemming over onafhankelijkheid komen. BDW heeft geen zin in Puigdemont-scenario's, die man is daarvoor veel te intelligent en ik heb nog nooit enige suicidaire tendens bij hem kunnen ontwaren.

Wat N-VA dan gaat doen is hun nieuwe machtspositie dan verzilveren op alle vlakken en het gros van de vlaamse ministerportefeuilles pakken en ook het gros van de (vlaamse) 7 federale minister portefeuilles opeisen. Wellicht ook het premierschap.

Het coiffeurke zal nog altijd hebben wat hij en zijn voorgangers nu hadden en hebben : niets, behalve hun parlementair zitje + wedde & pensioenrechten.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden