Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2019, 18:34   #335
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik lach niet met de vollemaan-moema's, ik erger er mij gewoon aan.
tsjeverig antwoord... De beschrijving kan maar op 1 ding duiden en dat is denigrerende spot. Nogmaals : wat mij betreft geen enkel probleem, maar dan wel voor alle religieuze kleding aberraties. En dat telt uiteraard ook voor mij : als men wil spotten met mijn vergiet op mijn kop (ik ben pastafarian) dan moet dat zondermeer kunnen.

Citaat:
Ik heb er geen behoefte aan om "af te zeiken".
Dat was nochtans net wat je had gedaan hoor, al probeer je het post factum anders in te kleden.
Citaat:
Panda, het Noachisme is geen religie maar veeleer een filosofie.
Leuke slogan, maar is hij ook juist ?

Geloven zij in een god ?
Noem zijn naam eens ?
Beter nog : spot eens met zijn naam
Is er geen openbaring ?
Is er geen bekering ?
Is er geen botsing met Aristoteles ?

Citaat:
Noachieten zijn geen Jood of nep-Jood en hebben geen kledingvoorschriften. Ook de Joden hebben eigenlijk zeer weinig door hun religie opgelegde kledingvoorschriften. De meeste gelovige Joden lopen erbij gekleed zoals u en ik. En de door hun kledij opvallende tak, namelijk de Chassidim, dragen eigenlijk puur uit traditie een kledij die in veel opzichten overeenstemt met de kledij van de Poolse adel uit de 17e-18e eeuw. Heeft met hun religie weinig uitstaans. Ik vind dat vastklampen aan die kledij evenzeer irrationeel en eigenlijk potsierlijk. Het enige verschil met de moslims is dat de Chassidim zoveel mogelijk vermijden aanspraken te maken t.a.v. anderen en proberen hun eigen leventje te leiden zonder anderen te hinderen. Wat van de moslims zeker niet altijd kan gezegd worden. Dat hebben we deze zomer meer dan eens mogen ondervinden.
Geen kledingvoorschriften dus, net zoals de overgrote meerderheid van de aanhangers van de andere 2 zandbakgodsdiensten die niet hebben of er hun sjokkedijzen aan vegen.
En net zoals de meerderheid van de bevolking zich bij ons stoort aan de extremisten met hoofddoeken, pijpekrullen en andere abnormaliteiten is dat bij mij ook het geval. Ik heb daar ook een hekel aan. Alleen ga ik niet hypocriet zitten lachen met de hoofddoek en pijpekrullen of een jommeke als normaal bestempelen.

Van die boer, geen eieren. Ze zijn allemaal even achterlijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden