De titel van de draad gaat over een gegeven van mobiliteit: moeten zwaar verlieslatende treintrajecten weg gesaneerd worden, of moeten daar blijvend veel belastingscenten in gestoken worden.
Dan komen er een paar oelewappers zagen over Brabant of zo iets.
Luistert, het is hier een politiek forum.
Zeg mij waar op politiek vlak er iets gezegd, beweerd, geëist, gewerkt ... wordt over Brabant.
Ik moet trouwens nog denken aan dat initiatief van enkele jaren geleden: de stad Antwerpen zou los geweekt worden uit de provincie Antwerpen, voor een resem aan redenen, het een al valabeler dan het andere.
Monchichi burgemeester blauwsel-groen van Mechelen stelde toen voor om - naar geschiedkundig onderlegde motieven - de nieuwe beperkte provincie te bedenken met de naam "Midden Brabant".
Je moet geen iq van 90 of meer hebben, om te weten dat in Nederland er een provincie Noord-Brabant is. (die is gelegen in Zuid-Nederland .... moeilijk voor sommigen).
Ten zuiden van de provincie met de nieuwe naam, ligt de vroegere provincie Brabant (nu Vlaams Brabant en Waals Brabant, min de Brusselaars, want die racisten willen zich niet associëren met andere mensen).
Allez, om maar te zeggen: hou je bij het onderwerp van de draad, of begin je eigen draad.
|