Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2019, 10:26   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En als je eerlijk bent tegenover jezelf, zal je vaststellen dat je niets tegen het bestaan van ons sociaal vangnet hebt, maar tegen de misbruiken die worden toegelaten en toegepast door overheden.
Ik ben voorstander van dat vangnet in die mate dat ik mij kan indenken het soms nodig te hebben. Alles waarvan ik mij niet kan indenken het ooit nodig te hebben, is er natuurlijk teveel aan.

Ik ben voorstander van elke verzekering waarvan ik denk dat ze mij ook indekt tegen een risico, en dan begrijp ik dat ik geen keuze heb om ook toe te staan dat die verzekering anderen in zo een geval ook dekt, omdat die anders niet kan bestaan, die verzekering.

Want elke mens in nood is er ene die teveel plaats inpakt, natuurlijk. De wereld zou beter zijn zonder die mens. Behalve als die tot mijn empathische kring hoort, die niet heel groot is. Ik wil die mens niet zien lijden of zo, ik ben geen sadist. Ik wil gewoon dat die er niet meer is, zodat die geen ruimte, plaats, aandacht en dergelijke inneemt, die mij toch niet kan dienen.

Zoals Urbanus het zo voortreffelijk stelde:

- waarom zou ik wakker liggen van de problemen van Zwart Afrika ? Die liggen ook niet wakker van mijn problemen !

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2019 om 10:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden