Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik zou zeggen dat de Brexit een fantastisch experiment is dat gaat vaststellen welke nu de echte meerwaarde van de EU is. Binnen 5 of 10 jaar zal er een experimentele meting zijn van de EU-waarde.
Als het de Britten eigenlijk niet slecht gaat, kunnen we een groot stuk van de EU eigenlijk opdoeken: dat is dan nergens goed voor. En als de Britten schors eten, zien we dat de EU wel degelijk waardevol is.
Ik denk dat na de Brexit, het even de kat uit de boom kijken is. Men kan natuurlijk geen besluit trekken over de nare gevolgen die de transient op korte termijn zal veroorzaken. Maar tegen een decennium later zullen we het weten. Ik denk dat allen die eventueel overwegen om de EU te verlaten, daar ook beter naar kijken. En dat allen die pro-EU zijn ook even kijken of dat wel veel bijbrengt. Er is immers geen reden om pro-iets te zijn dat niks bijdraagt.
|
dan ga je er wel vanuit dat alles meetbaar is. kan je de kans op oorlog bv meten?