Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2019, 10:25   #944
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wanneer zien we de eerste objectieve testen en niet de -volgens veel autojournalisten onware- marketingcijfers van Tesla?
Neem dan de Tesla model S performance die in 2,6 seconden optrekt naar 100 kmh die is al vele jaren oud.

Die supersportwagen Ferrari voor wslk 3 x de prijs is potvolkoffie toch 0,1 sec sneller op 100 kmh dan een 5 meter limousine van 2,3 ton?

Profiteurke een vergelijkbare ICE kan nooit een EV kloppen in het optrekken.

Een Tesla model 3 performance klopt vanuit stilstand al nipt een Porsche 911 GT2 RS, wil je een filmpje?
https://teslafacts.nl/model-3/porsch...-in-monaco.asp

Porsche GT2 RS versus de Model 3 in Monaco

zondag 3 maart 2019, 17:17 door Elja Trum | 742x gelezen | 0 reacties

De Porsche 911 GT2 RS is een sportauto met een 3,8 liter zes cilinder motor, 700 paardenkrachten en een prijs van ruim 400.000 euro. Eens kijken wat een Formule 1 racer in die Porsche doet tegen een Model 3.

De Tesla Model 3 Performance is overigens te koop vanaf 66.600 euro (duurste variant kost je 79.868 euro inclusief BTW).



Aja nu weet wat een model 3 performance kost... vergeleken met die ...

Overigens het afbouwen van het vermogen is ook al enkele jaren geleden verregaand opgelost door een andere koelingstechniek van de batterij, vanaf het 100 kWh accupack uitkwam, in 2016 denk ik.

Bij het model 3 en nog eens geoptimalisserde koeling is dat al helemaal geen probleem meer ...
KLIK VOOR DE PRENTJES: https://www.google.com/search?q=tesl...w=1368&bih=770


Testen genoeg op YT.
Met met te ggl vind je alle technische uitleg.

Maar je leest graag de verhaaltjes van Tesla uit 2014 niet? We hebben 2019 inmiddels.

Koeling ICE en BEV op een simpel filmpje:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=xFb57pG54OI

Thermal Management - Balancing Heat and Cold for Combustion Engine and Battery Electrified Drive

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 10:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden