Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik wil niet dat dat in staatsverband gebeurt, maar prive heb ik daar niks op tegen. Ttz, als het uw dochter is die ergens opgesloten zit, dan vind ik dat die gast best aan U mag uitgeleverd worden en ge doet ermee wat ge wilt (of ge doet beroep op een professioneel die hiervoor zijn diensten aanbiedt).
|
Amateuristisch geklieder of aan ‘n profbeul uitbesteden, vrije keuze, als er maar info verkregen wordt.
Beter dan niets doen.
Citaat:
|
Maar niet door de staat. Want dan gaan we direct gefolter voor politieke doelstellingen krijgen.
|
Stamhoofden, koningen en maffia clans doen dat al ’n paar millennia zo, maar hou het wat stil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
blijft natuurlijk de wetenschap dat t niet helpt gewoon hé, en dat de info die ge krijgt geen info is. dus geen goed idee.
maar gewoon voor de fun of ter afschrikking van anderen zou het mogelijk wel efficiënt kunnen zijn, ik weet niet of dat al wetenschappelijk bestudeerd is.
|
Volgens onderzoek werkt folteren in de final niet, maar het zou kleinzerige potentiele daders eventueel nog kunnen afschrikken.
Anderzijds zou het mss mogelijk (moeten) zijn, om zo’n sujet te injecteren met ’n forse dosis oxytocine (vrouwelijk liefdeshormoon) zodat ie z’n emotionele controle verliest en uit compassie met de slachtoffers spontaan alles vertelt wat geweten moet worden.
Ik weet niet of zoiets ook onder de categorie ‘folteren’ zou vallen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De caveat hier is dat je al iets moet weten, en foltering alleen kan gebruiken om al reeds verkregen informatie te bevestigen en mischien te verfijnen
|
Idd, basisinfo is belangrijk voor de bevestiging of er van de verkregen informatie iets klopt of niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Wat is er met de rijkswachter gebeurd, die in de kelder van Dutroux kinderen heeft horen roepen en toch is buiten gegaan zonder de kinderen die daar zaten opgesloten?
Niets.
Leve Belgie.
|
Geen idee over de gevolgen van die fatale fail, wsl kon ‘m niets ten laste gelegd worden, maar die gast moet zich voor de rest van z’n dagen dik miserabel gevoeld hebben, vermoed ik.