Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2019, 06:41   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Anderzijds vraag ik me af of het teveel is om aan de komende generatie te vragen eventjes stil te staan met het gegeven dat we deze planeet zijn aan het vermoorden ?
We zijn de planeet niet aan het vermoorden. Wat een zever. We zijn het leven moeilijker aan het maken voor zij die zich niet zullen kunnen aanpassen aan de veranderingen die we veroorzaken, en dat is een goeie zaak. Hoe meer we het moeilijk maken voor anderen om te overleven, hoe beter.

Het is zoals files: je moet daar niks aan doen, het is een mechanisme dat zichzelf regelt.

Oftewel is het een "probleem", wat wil zeggen dat het doden bij bosjes zal veroorzaken. Wel, dat is dan ook de oplossing. Dat is zoals een file die zodanig lang wordt dat mensen er niet meer gaan in staan. Als deze planeet "moeilijker leefbaar" wordt, dan zullen die die het moeilijk hebben, er de pijp aan geven, zoals die die niet verdragen om lang in de file te staan. En als er genoeg de pijp aan geven, dan verdwijnt het probleem ook, zoals wanneer voldoende uit de file wegblijven, de file doen verdwijnen.

En gaan er geen doden bij bosjes vallen, dan was er ook geen probleem dat opgelost moest worden, en maken we het ons enkel lastiger voor niks.

Citaat:
maar ik denk wel dat we deze planeet ferm naar de vaantjes zijn aan het maken.
De planeet is een strijdveld, en onze "levensopdracht" is om ander leven af te maken. Dat past daar dus perfect in. Het leven functioneert weer zoals het hoort.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden