Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2019, 09:51   #11
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat weet ik niet hoor.
Een straf, bij snelheidsovertredingen die de spuigaten uitlopen, gelinkt aan het inkomen!
Dat is een stap in de richting van een effectief beleid dat veiligheid voorop stelt.

Er bestaat een soort van macho cultuur rond snel rijden op de openbare weg. Fierheid over je topsnelheid. De vrienden die dan denken "die kan nogal" of "die durft nogal" of per extensie van het ego "wat een snelle wagen".

Regelmatig dat ik op de autostrade rij in België dat ik zo'n kerel (bij hoge uitzondering vrouwen schat ik. Die hebben dat niet nodig) voorbij zie scheuren een heel stuk boven de maximum snelheid. Het gaat hier om een doodscultuur met een aanzienlijk aantal adepten waar de overheid in feite niets aan wenst te doen.

Levenslang (of pak 10 jaar in sommige gevallen) rijverbod als je betrapt wordt boven de 180 km per uur (dat is van voldoende marge voor vergissingen lijkt me), boete gerelateerd aan inkomen zoals u suggereert, verbod om achter het stuur van een auto zonder snelheidsbegrenzer te kruipen,...er zijn middelen genoeg. Jammer genoeg stelt men veel te gemakkelijk wetjes op die een uitzondering voor de rijken betekenen in de praktijk (trajectcontrole is er zo een). En dan krijg je fenomenen zoals dat iemand tientallen boetes krijgt voor zijn macho snelheidsgedrag en dat weglacht.

In feite houdt de overheid deze doodscultuur een hand boven het hoofd. Ten koste van het leven van onschuldige burgers. Laten we die politici identificeren die hier spreken voor die snelheidsduivels en hun doodscultuur.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2019 om 09:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden