Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
wat ik mij afvraag: waarom een leeuw? het is zelfs de vraag of er ooit leeuwen in Vlaanderen hebben geleefd, zelfs in de tijd van de neanderthalers.
Los daarvan vind ik persoonlijk dat mensen die zich bezighouden met vlaggen in de 21e eeuw losers zijn, en eigenlijk niet zouden mogen ademen zodat ze de lucht niet wegnemen van mensen die wel een zinvol leven hebben.
|
1° Men kan ook dat éne nu net niet los van het andere zien. En wat moet ge dan wel niet onder ogen zien...
2° Gelukkig is uw oorzakelijk denken verkeerd, anders zou op de Belgische vlag misschien een fritkot staan.
3° En tenslotte: Heraldiek of wapenkunde is de wetenschap die zich bezighoudt met de studie naar het ontstaan, de ontwikkeling, het gebruik, het recht, de reglementering en de beschrijving van wapens van personen, families en instellingen, en als dusdanig een hulpwetenschap van de geschiedenis.
En ja, als romantikus ben ik er in geïnteresseerd, bijna gefascineerd, en mij gelukkig prijzend dat de heer geertvdb niet meer macht heeft zodat ik niet in de gaskamer eindig om me te doen stoppen met ademen.
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2019 om 12:08.
|