Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2005, 09:07   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
? ik denk dat hij het heel goed snapt. Waar haalt u het vandaan om te zeggen dat coveliers bij het VB wou komen. Tegen cordon zijn is iets anders dan VB-symphatisant zijn he.
Niemand laat hier iemand vallen. Coveliers had geen plannen om bij VB te komen en het VB had ook geen plannen om coveliers op te nemen. Ze hebben immers een verschillende ideologie.
Volgens mij is Coveliers uitgerangeerd en dat heeft hij volledig aan zichzelf te wijten. Zowel voor de VLD als voor het VB heeft hij zich definitief verbrand in zijn haast om VLD en het VB tot een coalitie te bewegen om de SP.a en PS naar de oppositiebanken te verbannen. Coveliers heeft ook afgedaan voor het VB en dat zeker wat Antwerpen betreft.

Het droomscenario voor FDW in Antwerpen in 2006 was dat FDW Hugo Coveliers naar voren zou hebben geschoven om hem burgemeester te laten worden van A. en aldus de hete kolen voor het VB uit het vuur zou halen bij de algemeen verwachte flaters van een rechtse bestuurscoalitie. Het VB zou daar de vruchten van hebben geplukt en er weer sterker zijn uitgekomen. Mij benieuwt het wie nu de rol van Coveliers moet overnemen als wegbereider van extreemrechts in A. Zeker na de huidige radicalisering van de VLD die opnieuw ferm afstand neemt van het VB ligt die keuze niet (meer) voor de hand.

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 januari 2005 om 09:09.
thePiano is offline