Men moet eens met mannen of vrouwen van middelbare leeftijd praten die getrouwd zijn met mensen die in het onderwijs werken.
Ik heb mijn mening grondig herzien de laatste jaren. Heb leraars altijd op handen gedragen en er het grootste respect voor gevoeld maar dat is ondertussen verdwenen. Veel van de kritieken op de onderwijsmensen blijken terecht. Na een paar jaar de stiel leren werken ze geen 25 uur per week meer met massa's verlof of zwartwerk en wanneer ze de vijftig naderen beginnen ze na te denken over hoe ze op ziektepensioen kunnen. Bij de CM hangen de affiches Happy Burn Out voor de raam. Zorgen dat al je ziektedagen op zijn en de buit is binnen.
Die nest moet dringend worden uitgemest. Of Francken daar geschikte persoon voor is daar heb ik serieuze twijfels over. Op migratie heeft hij er niet veel van gebakken maar dat ligt misschien meer aan de internationale en Europese regels die men niet zo maar naast zich kan neerleggen. Die internationale en Europese regels dienen echt wel dringend te veranderen. Frontex moet kunnen schieten op al wie de Middellandse Zee oversteekt om de toevloed te stoppen en revolutie en verandering in Afrika mogelijk te maken. Europa moet van zijn communicantenzieltje af.
|