Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Wie zegt dat de staat meer geld uitgeeft aan gezondheidszorg? Ik dacht dat het totaal bedrag kleiner was, omdat rokers vroeger sterven, en dus minder pensioen moeten krijgen.
|
Informeer je misschien eerst eens...
|
Het komt uit de Nederlandse cijfers van 97. In België wordt in alle rapporten geen rekening gehouden met de vroegere dood, en enkel met de medische kosten, dus een faire vergelijking op basis daarvan kan je niet maken.
Citaat:
Citaat:
Daarnaast vind ik ook dat gezondheidszorg van de staat de stommiteiten van de rokers niet moet vergoeden, tenzij zij daarvoor afgedragen hebben. Dat hebben ze gedaan, dus er is geen probleem.
|
Zeg dat maar eens aan iemand die mond-, keel- of longkanker heeft, die is daar vet mee. Aan de gevolgen denkt niemand, de roes primeert.
|
Indien de risico's op voorhand verdoezeld zijn geworden lijkt mij dat een misdrijf. Maar als hij bewust zichzelf de dood injaagt kan ik daar niks op inbrengen. Hij heeft daar mijns inziens perfect het recht toe. Maar hij moet dan niet komen klagen achteraf.
Citaat:
Citaat:
Ik heb ook geen cijfers, ik Singapore krijg je waarschijnlijk ook de doodstraf als je zat over straat loopt. Maar mensen die psychologisch verslaafd kunnen worden aan een drug doen dat meestal onafhankelijk van de drug.
|
Dat klopt niet. Bij zowat alle addicties heeft men een fysische component kunnen onderscheiden, ook bij cannabis.
|
Het gaat mij niet om het feit of er een fysische component is of niet. Er zijn gewoon mensen die sneller een verslaving opdoen dan anderen. En dat kan evengoed een verslaving aan computerspelletjes zijn als aan cannabis.
Citaat:
Citaat:
Wat moet de staat dan ook nog allemaal verbieden? Paardrijden, autorijden, fietsen, aardappelen eten, ...
|
Wat heb je er nu weer bijgesleurd???
|
Alle argumenten tegen cannabis kan je beter op paardrijden toepassen. Ik vind het er dus niet bijgesleurd.
Ik vind dat je consequent moet zijn en zeggen dat paardrijden ook moet verboden worden.
De andere voorbeelden lijken inderdaad nogal ver gezocht, maar er zijn verbanden:
Bij autorijden en fietsen vallen ook slachtoffers, en ook aardappelen eten is ongezond. Ik zie genoeg mensen die op een domme manier fietsen en autorijden en behalve een gevaar voor zichzelf ook een gevaar zijn voor anderen. Ik vind hén dus gevaarlijker dan cannabisrokers. Moeten door die enkelingen autorijden en fietsen verboden worden? Neen. Moet er door enkele misbruikers van cannabis het product verboden worden? Neen.
Aardappelen: die zijn heel ongezond in hoge dosis. Net zoals cannabis een dosisgrootte die niemand inneemt.
Citaat:
Citaat:
Als cannabis geen meerwaarde biedt zou niemand het roken.
|
Zo, kun je dat eens staven met een reële omschrijving van wat die meerwaarde is die men zoekt?
|
Ik hoef die omschrijving niet te weten. Ik begrijp ook niet wat mensen bezield die elke dag 10 weesgegroetjes bidden. Maar het hén daarom verbieden??
Wat ik wel weet is die mensen zich minder goed zullen voelen als ze hun hobby niet meer kunnen doen. Net zoals mensen die niet meer mogen paardrijden. Of mensen die geen joints mogen roken.
Citaat:
Citaat:
Mensen weten het best voor zichzelf wat voor hun meerwaarde biedt. Dat moet de staat niet voor hen doen.
|
Maar die staat mag fijntjes opdraaien voor de kortzichtigheid van zij die denken dat ze toffe, slimme en verstandige kerels zijn die een volwassen keuze hebben gemaakt. En is het de staat niet, dan kan het wel tot hun eigen schade leiden. In tegenstelling tot jij, spreek ik WEL uit ervaring.
|
Ik ken mensen die jarenlang verslaafd zijn geweest aan cannabis. Dat geeft mij nog altijd niet het recht om andere mensen het daarom te verbieden. Het is hun leven.