Discussie: Brommers
Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2019, 17:46   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Toen ik 16 werd was het eerste wat een 16-jarige deed zijn rijbewijs voor bromfietsen halen en een brommer kopen.

Honda Camino, Novio, Amigo, Honda MT, MTX, CB, Suzuki AC, TS, ER, Kreidler, Puch, Flandria, Peugeot,....

Op elke hoek van de straat kwam je ze tegen.

Tegenwoordig is dat heel wat minder.

Wie rijdt er nog met een brommer of heeft kinderen die ermee rondsnorren/racen?

Toen ik 16 werd had je geen rijbewijs nodig daarvoor. Enige wet was dat het niet meer dan 50 cc mocht zijn en theoretisch niet harder dan 40 dacht ik.
Met mijn eerste wedde als jobstudent ben ik de dag zelf naar de winkel gegaan en mijn eerste Honda 50 ss gekocht. De dag erna bij onze vriend sjoemelaar en ik reed vlotjes 75.

Voor iedere jeugdclub stond het toen idd volmet Amigo's en de rest. Ik had ook niet aan mijn vader moeten vragen om me ergens heen te brengen....we waren niet zulke prinsen als vandaag.
Trouwens ik had me belachelijk gevoeld had mijn pa me ergens moeten komen halen.....we kropen wel op één of andere brommer als het niet anders ging.
Ik moest mijn plan trekken ...waar ik was wanneer ik terug kwam dat werd niet in vraag gesteld.
Ik droom soms nog van die heerlijke tijd dat je niet bereikbaar was en niet iedereen ten allen tijde moest weten waar je uithing of met wat je bezig was.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2019 om 17:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden