Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2019, 02:01   #77
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed dan, als uw wagen niet belast wordt, waarom de mijne dan wel?
En waarom wordt benzine eigenlijk belast, en sigaretten, en alcohol, zelfs het geld dat ik naar mijn zoon in Kenia stuur wordt belast!
Maar uw wagen die U voornamelijk voor privé redenen gebruikt, zou dus niet belast moeten worden?
We kunnen natuurlijk ook gewoon de belasting opheffen, in Somalië betaalt niemand belasting. Geen politie meer, alles privé, wie de weg wil gebruiken moet betalen, ziek? Zorg maar dat je geld hebt of je gaat dood. Criminelen die uw huis doorzoeken, en even het noodnummer bellen, "ok even uw creditkaart meneer dat is dan tussen de 1500 en 5000 euro voor een interventie, afhankelijk van met hoeveel ze zijn, en hoe zwaar bewapend ze zijn. U heeft dat bedrag niet? Jammer meneer, koop een wapen in de dichtstbijzijnde carrefour, als U dat wel kunt betalen, en zie hoe ver U raakt. Veel succes, nog een fijne avond meneer!". Uw kind wil basisonderwijs, ok dat is dan 600 euro per maand. U kunt dat niet betalen? Jammer meneer, op internet kun je basis pakketten vinden die goedkoper zijn. Nog een fijne avond gewenst!
U zegt mijn beste,op het bedrijf waar ik tot mijn pensioen gewerkt heb konden wij ieder jaar een auto leasen aan een voordelige prijs...

Dat betekende ieder jaar inschrijvingstaks,ieder jaar omniumverzekering...

Een maximum van 15.000 km per jaar,....

Na 6 maand beslissen of u die wagen wil houden en het resterende bedrag wil bijbetalen of dat er voor u een nieuwe wagen moet klaar staan.....

Dacht u dat er ergens een vrijstelling van BTW inbegrepen zit. nee meneer dat is immers in het totaal bedrag ingecalcueerd....

Hetzelfde met de tankkaarten die er werden ingevoerd om een loonsverhoging te geven in de tijd dat er géén echte uurloon verhoging vanwege de staat mocht gegeven worden aan de mensen van het bedrijf die van geen leasewagen regeling gebruik maakten....

Op iedere 50 euro die er maandelijks bijgezet werd op die tankkaart werd er wel op de loonbrief zélf 27 euro aan belasting afgehouden....

En als je die 50 euro op tankte ,kom je tot de vaststelling dat je daarop nog eens 35 euro van dat bedrag hebt betaald aan accijnzen én btw ....

Kan jij wel tellen commie....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden