Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2019, 18:08   #1522
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dan hebben filosofen, theologen en biologen nooit iets te doen vandaag. Want alles wat zinvol is, is allang door vroegere filosofen, theologen en biologen bedacht.

Newton was ook een zeveraar, he. Die bedacht dingen, en nochtans waren alle zinvolle concepten allang door theologen, filosofen en biologen bedacht.

Wat een pretentie zeg. Wat een draak van appeal to authority. Alle kennis is allang bekomen, en dan enkel maar door biologen, theologen (hahaha) en filosofen. Natuurkundigen en wiskundigen kunnen de pot op, en zeker natuurkundigen van vandaag die nieuwe dingen bedenken. Die kunnen op hun best maar onnozelheden bedenken, want als het zinvol was, enz.... he.

Jij beweert hier dat een concept dat ik definieer, namelijk:
"datgene waar een complex dynamisch systeem onwaarschijnlijk vaak op uitkomt" een zinloos concept is omdat biologen, theologen en filosofen uit het verleden dat concept nooit hebben ingevoerd. Kan het nog dogmatischer in een discussie ?

Maar bovendien ben je zelfs mis. Het is een discussie, in cybernetica en in de biologie. Ik moet zeggen dat ik daar zelfs maar weinig over opgezocht heb, maar als ik zoek, vind ik dingen die sterk overeenkomen met wat ik op mijn eigen ontwikkel:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Teleology

Dingen die ik allemaal niet bestudeerd heb, maar sterk lijken op wat ik zelf ontwikkel.
Hmm, was je niet met de term Teleonomie afgekomen? Dit contrasteert toch enigszins met Teleologie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden