Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 04:56   #34
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet zeer goed dat geïmporteerde vrouwen uit zuid-amerikaanse arme landen met de allerhoogste argwaan bekeken worden, omdat het in het overgrote gedeelte om mensenhandel en prostitutie gaat.

Jij trekt een parallel tussen zuid-amerikaanse golddiggers en oorlogsvluchtelingen, en je wil daar conclusies aan vastknopen, maar dat zijn twee totaal onderscheiden zaken voor DVZ. Het ene is een tijdelijk beschermingsstatuut, het andere is het legaliseren van import-bruidjes.
Waarom zou de overheid die import gaan faciliteren ? Niemand zit daarop te wachten. En dan kun je (terecht) zeggen : "op die vluchtelingen ook niet" maar die kunnen wel beroep doen op internationaal afgesproken beschermingsmaatregelen in oorlogstijd. En golddiggers niet.

De jaren '90 en zelfs later, toen men zonder veel problemen zuid-aziatische hoertjes kon importeren als 'bruid', of idem dito uit zuid-amerika of arme streken uit Rusland is voorbij. Huwelijk daarmee is al enkele jaren geen automatisme meer om die een verblijfstitel te geven in België.

Men heeft hier jarenlang zitten cheeren voor de australische aanpak, wel : nu heb je hem.
Ik zal me onthouden van veel commentaar maar ik zou willen zeggen dat de enen niet allemaal golddigers zijn en de anderen niet allemaal oorlogsvluchtelingen, het laatste zelfs meestal niet.
Tevens dat de enen passen in onze cultuur en godsdienst de anderen helemaal niet.
En als ik als geslaagd zakenman die het OCMW zelfs niet kent al niet meer mag huwen met wie ik wil denk ik eerder aan dictatuur dan aan vrijheid en democratie, sorry hoor.