Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 11:53   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is echt zo’n fundamentele kwestie dat ze uiteindelijk door het Europees hof moet beslecht worden. Anders komt men er nooit uit.

En de Vlaamse regering zou het ook best in een decreet gieten zodat er een uitspraak op algemene basis komt.

Ik persoonlijk ben ervoor dat minderjarigen vrij blijven van religieuze indoctrinatie. Dus zolang zij niet meerderjarig zijn dienen zij de schoolreglementen dienaangaande te volgen. Zijn ze ouder dan 18 dan zie ik geen reden om bijvoorbeeld op de univ hoofddoeken te verbieden.
Ik zie de RvS ook geen arrest vellen zonder jurisprudentie bij het Europees hof of prejudiciaire vragen.

Wat onderwijs gericht naar meerderjarigen betreft lijkt het mij aan de instellingen in een huisreglement op te maken. Het liefste komt er specifieke wetgeving die dergelijke huisreglementen bindend maakt voor alles wat religieuze of levensbeschouwelijke expressie betreft. Naar analogie met de decreten op woonhuur, die bepalen dat een brandverzekering voor de huurder verplicht is indien deze clausule in de overeenkomst is opgenomen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden