Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 12:01   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Maandag wordt de langste toog van België ingehuldigd. AB InBev gaat op de taalgrens cafétafels neerpoten en daar 1.000 Vlamingen en 1.000 Walen tegenover elkaar zetten, zodat ze met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Geen cafépraat, maar een georkestreerd debat – niemand minder dan politicoloog Dave Sinardet voorziet de dorstigen van tien gesprekspunten in de hoop zo de kloof tussen beide landsdelen te slechten.

Om de stembanden te smeren, krijgt iedereen alcoholvrije Leffe voorgeschoteld."

https://www.standaard.be/cnt/dmf2019...1681B821026CEB

Door zo openlijk de Belgicistische kaart te trekken ,

stoot AB Inbev zijn Vlaamsgezinde klanten wel van zich af.

Zij zouden zich deze politieke stunt wel eens vlug kunnen beklagen.
AB-Imbev, is een Belgische brouwerij met Belgische bieren
En net zoals voor vele andere producten is die naam Belgisch heel belangrijk.
In China stonden ze enkele jaren geleden uren aan te schuiven voor 1 Belgische praline, niet voor een Vlaamse praline, want voor hen kan Vlaanderen evengoed een Russische of Afrikaanse stad zijn.
In de USA spreken ze over Belgische fritten, niet over Vlaamse fritten.
In heel de wereld spreken ze over Belgische of Brusselse wafels, niet over Vlaamse wafels.
Ze spreken over Belgische koekjes, niet over Vlaamse koekjes.
Ze spreken over Belgische appelen en peren, niet over Vlaams fruit.
Voor bedrijven met een grote afzet in het buitenland, is de bepaling Belgisch dus heel belangrijk.
Voor hen is de Vlaamse afzetmarkt slecht 0,001% van hun afzet.
Die liggen er dus niet wakker van als hun producten niet gekocht worden in Vlaanderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden