Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Wat maakt het uit.
Het is niet omdat ik met iemand bevriend ben dat ik hetzelfde doe, goedkeur wat die doet of gedaan heeft, guilt by association, wordt niet erkend door de hedendaagse rechtbanken, wel door de middeleeuwse heksenverbranders.
Ik zou ook mijn vrienden of familie nooit laten vallen omdat ze iets uitgespookt hebben dat niet kosjer is.
In slechte tijden leert men zijn echte vrienden kennen.
Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze geen straf verdienen, 2 verschillende zaken.
|
Er is natuurlijk nooit iemand bij als er gedwongen prostitutie plaatsvindt.
Als we pas gaan erkennen dat Andrew schuldig is op het moment dat er een video opduikt waarin hij iemand misbruikt, zal hij onschuldig blijven. Figuren zoals Michael Jackson ook. Doet me denken aan de getuigen van Jehova waar er massaal kinderen worden misbruikt, en de rechtbank iemand pas schuldig bevindt zodra er meerdere getuigen aanwezig waren tijdens het misbruik. Not gonna happen..
Ik geloof geen fluit van de verklaringen van Andrew. Er zijn ook meerdere ex slachtoffers die hem beschuldigen. Dat ze dat allemaal doen uit financieel belang is ongeloofwaardig.
Je vetgedrukte zinnetje vind ik heel vreemd. Als ik een goeie vriend heb waarvan blijkt dat hij jonge vrouwen misbruikt, is het gedaan met de vriendschap en zorg ik ervoor dat het stopt.
"In slechte tijden leert men zijn echte vrienden kennen".. dat slaat op situaties waarin een vriend bvb kanker heeft en mensen je bijstaan ipv je links te laten liggen. Niet op het goedkeuren van seksueel misbruik.
Da's een drogredenering net zoals het goedpraten van kindermisbruik in Azië omdat die gezinnen anders geen inkomen hebben. Zo kun je nog zeggen dat die Westerse perverten hen een dienst bewijzen door ze te betalen