Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Goed dan, als uw wagen niet belast wordt, waarom de mijne dan wel?
En waarom wordt benzine eigenlijk belast, en sigaretten, en alcohol, zelfs het geld dat ik naar mijn zoon in Kenia stuur wordt belast!
Maar uw wagen die U voornamelijk voor privé redenen gebruikt, zou dus niet belast moeten worden?
|
Mijn wagen rijdt in een heel ander land rond dan de jouw, dus je bent appels en peren aan het vergelijken. Maar los daarvan, als ik mezelf terug naar België zou transponeren, dan zou ik daar idd een wagen krijgen van het bedrijf, en die zou ook belast worden, net zoals de jouwe.
Leugen nummer 1 die je hier poneert: bedrijfswagens (salariswagens eigenlijk) worden wel degelijk belast op dezelfde manieren als jouw wagen belast wordt. Alleen betaalt iemand anders die belasting, domweg omdat ik dat blijkbaar waard zou zijn, en jij blijkbaar niet.
Leugen nummer 2: zij die een bedrijfswagen (salariswagen) hebben, worden wel degelijk belast op het gegeven dat ze die hebben. Die belasting is laag, maar dat is dan ook de clue van het bestaan van die dingen. Mij niet gelaten als je verschillende taxatieregimes wil afschaffen, maar kan dan om te beginnen al eens naar de progressieve schalen.
Citaat:
We kunnen natuurlijk ook gewoon de belasting opheffen, in Somalië betaalt niemand belasting. Geen politie meer, alles privé, wie de weg wil gebruiken moet betalen, ziek? Zorg maar dat je geld hebt of je gaat dood. Criminelen die uw huis doorzoeken, en even het noodnummer bellen, "ok even uw creditkaart meneer dat is dan tussen de 1500 en 5000 euro voor een interventie, afhankelijk van met hoeveel ze zijn, en hoe zwaar bewapend ze zijn. U heeft dat bedrag niet? Jammer meneer, koop een wapen in de dichtstbijzijnde carrefour, als U dat wel kunt betalen, en zie hoe ver U raakt. Veel succes, nog een fijne avond meneer!". Uw kind wil basisonderwijs, ok dat is dan 600 euro per maand. U kunt dat niet betalen? Jammer meneer, op internet kun je basis pakketten vinden die goedkoper zijn. Nog een fijne avond gewenst!
|
Veel blabla en veel drama, die verder weinig to the point zijn.
Het punt blijft dat salariswagens geen subsidie zijn; in jouw redenering is alles dat niet aan 100% belast is immers een subsidie (en sterker nog, in jouw redenering is het gegeven dat een werkgever een werknemer geen 1000 of 10000 meer per maand geeft, ook een subsidie).