Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
Hangt ervan af wat je verstaat onder een Backstop maar in wezen is dit niet meer dan een speciaal statuut voor Noord-Ierland en de grens verleggen naar de Ierse zee met de UK.
|
Voor de EU is dat een wereld van verschil, want op die manier blijft het GVA intact EN zijn de EU regels intact.
Citaat:
De Britten vragen om die grens technisch te maken en een 2 jaar overgang om samenwerking over te zetten naar een niet-EU versie. Vind ik geen onredelijke vraag en de beste optie voor beide partijen.
|
En dat hebben ze dan ook toegezegd gekregen. En indien ze daar niet in lukken, dan wordt het de backstop. Aangezien ze zeker zijn van te lukken, komt de backstop dus nooit in werking, en moeten ze zich daar niet druk over maken.
En als de backstop TOCH in werking komt, is het omdat ze dus aan het zeveren waren over hun technische grens he.
Als iemand U zegt "ik ga uw auto lenen, maar ik breng hem volgende week zonder schrammetje terug hoor", en gij zegt "OK, maar geef mij dan wel een cheque van 10 000 Euro als waarborg, die ik U teruggeef als gij mijn auto zonder schrammetje terugbrengt" en die andere zegt: "geen sprake van, ik breng U die auto terug volgende week, dat is toch een heel redelijk voorstel, ik ga U geen cheque tekenen", wie is er dan onbetrouwbaar ?