De Vlaamse justitie heeft al een politieke vader
Maar die vader is er een uit een ander huwelijk, zo te zien.
Dus eigenlijk moet de titel van de draad zijn: nog een ruziemaker in de stal van de Spa.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~a4ea7094/
Citaat:
Over de Vlaamse formatie zegt Landuyt dat hij tevreden vaststelt dat een van zijn programmapunten is overgenomen. “Ze willen eindelijk beginnen met een soort Vlaamse justitie, iets waar ik al jaren voor pleit. Vanuit een sociale reflex, niet vanuit een flamingantische.” Een conceptnota waar hij als parlementslid de hand aan legde, circuleert volgens Landuyt bij de onderhandelaars. “Ik voel dat deze nota al is doorgesproken door de partijen. En CD&V kan nu zeggen dat het een nota van De Wever is, om dan later een paar punten te kunnen verzachten. Dat zal een deel van de deal zijn. Anders hadden ze moord en brand geschreeuwd toen de nota uitlekte. Na 28 jaar lees je dat tussen de lijnen. Leuk, behalve dat je ook ziet welke fouten je eigen partij keer op keer maakt.”
|
|