Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2019, 22:49   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard Wie controleert de horeca?

Net een pint gaan drinken in een zaak in het centrum.

5 man personeel, en een stuk of 7 mensen die om 22u nog een pint aan het drinken waren. Het toevallig allochtone personeelslid die gebrekkig Nederlands spreekt komt naar me toe..

Kunnen jullie zodadelijk cash betalen? Onze betaalterminal is kapot.
Ik heb binnen een kwartier tijd 4 mensen voor 240 euro cash zien betalen. Gedwongen door de ober

Ik ging naar de WC en mijn kameraad was al aan het betalen. Hij stond erop om met de kaart te betalen. Antwoord van de Turkse ober:

Ik kan misschien 10 euro met de kaart doen maar de rest moet contant. Anders klopt mijn kassa niet weet ge.. Toen werkte de betaalterminal ineens wel

De eigenaar van de zaak is enkele jaren geleden veroordeeld wegens mensenhandel in een stad iets verderop. Heeft nu deze zaak overgenomen.

Moet ik als hard werkende zelfstandige belastingcontroleurs nog serieus nemen als ik weet dat dit soort zaken gebeuren?

Ik zou graag alles wat ik gezien heb op video opnemen, naar een belastingcontroleur gaan en eisen dat er juridisch wordt ingegrepen.

Ik zou er graag eens terug heen gaan en mezelf voor undercover belastingcontroleur uitgeven. Maar waarschijnlijk zijn dit soort zaken ook nog wettelijk oke.

Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat sommige kosten die ik als zelfstandige inbreng worden geweigerd door een controleur, terwijl dit soort fratsen dagelijks doorgaan

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 29 augustus 2019 om 22:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden