Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2019, 12:30   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Helaba! De structuur van het onderwijs stamt nog uit de tijd dat digitaal onderwijs niet mogelijk was. Natuurlijk zullen er altijd zwakkere leerlingen zijn die er hun voeten aan vegen alhoewel dit voor 99 % de fout is van de ouders.
Soms ook met het feit dat de financiële middelen ontoereikend zijn.
Kinderen zien ook of eigen ouders zwakkelingen of luiaards zijn.
Maar vooral onze systemen zijn te bepalend.
Ik zal een voorbeeld geven. Persoonlijk heb ik mensen gekend die heel innovatief waren en vindingen hebben gedaan. En daarop ook octrooi hebben genomen. Maar niet in Europa. Want onze politici zitten op vinkenslag.
Je moet hier een octrooi aanvragen in alle landen om uw vinding af te schermen. Dat betekent dat je moet betalen zonder zeker te zijn dat je vinding ooit zal geproduceerd wordt en verkocht.
Dus ga je beter een producent zoeken in de lage loonlanden.
En...….de vogel is gevlogen. Ze hebben hier niks op termijn. Dus ons toegepast systeem remt innovatie af.
Mocht men wachten met betaling van die octrooi-zever tot er winst wordt gemaakt dan zou dat veel oplossen.
Natuurlijk! Als je zwemt in het geld kun je gemakkelijk een octrooi betalen.
Peanuts dan! Maar ondertussen zit de vinder wel met de onzekerheden of zijn vinding ooit zal iets opbrengen. Dat noemen ze in het westen innovatie de grond in boren. Maar er wel over zagen. Onze politici hebben er de mond van vol. Maar...… realistisch de problematiek benaderen zit er ook weer niet in
Ze doen maar. De vogel die broeit op eieren moet men niet afschieten.
Dat is wat men hier wel doet.

Oké! ik stel voor de zoveelste keer vast dat dit forum niet dient om over iets van gedachten te wisselen. Zelfs of er onbenullen zijn die altijd niks nieuws weten en steeds zeveren en anderen de grond in boren als optie hebben laten het afweten als ze moeten reageren met steekhoudende repliek of argumenten. Ik ben dat drollenleger dat hier en in dit land feest viert meer dan beu. Succes nog! Feitelijk moet ik jullie omschrijven als brave burgermannetjes die wel kraaien als iemand anders een ei legt.
Als het ei niet belangrijk is maar wel het gekraai dan heeft dit forum weinig of geen nut. Mogelijk een verkeerde visie van mijnentwege maar daar veeg ik grandioos mijn kloten aan. Mijn visie primeert nog altijd tenzij er sommigen bij machte zijn om een andere te brengen. En ik zie.....heel weinig.

Dit is -met voorsprong- de meest achterlijke uitleg die ik ooit gelezen heb over patenten. Zelfs in een beschutte werkplaats zouden ze dergelijke uitleg in de vuilbak gooien.

Jij weet echt niet over wat je praat hee werkman ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden