Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Je verwart hier 2 dingen. De belastingdruk is inderdaad hoger bij degene die meer verdienen, een van de instrumenten om ons kapitalisme niet te laten doorslaan in een kapitalisme van de "have's" en de "have not's" zoals in de VS.
|
Nee hoor, ik verwar geen twee zaken

.
Maar als je daar geen issue mee hebt, en je vindt het daar logisch dat een euro ?* la tête du client anders belast wordt, dan kan je er ook geen issue mee hebben dat hetzelfde geldt voor een salariswagen, en dat ook daar verloningen anders belast worden. Easy as that. Vraagt alleen een tikje consequentie in je denken (al twijfelt niemand er aan dat je dat daar wel ok gaat vinden, en enkel in het geval van salariswagens/andere voordelen voor betere verdieners, des duivels gaat vinden).
Citaat:
Maar de salaris- of bedrijfswagen staat daar los van, dat is een maatregel oorspronkelijk bedoeld om bedrijven te ontlasten, maar vermits deze wagens voornamelijk privé gebruikt worden is het nu voornamelijk misbruik van een oorspronkelijk positief bedoelde maatregel.
|
Leugen; die maatregel is nooit als dusdanig opgezet. Moest dat wel het geval zijn, dan zou er geen de facto aanrekening zijn van VAA; de wetgever gaat er inherent van uit dat je die wagen voor persoonlijk gebruik gaat gebruiken ook en belast je daar de facto op, tenzij je het expliciet anders aanvraagt.
Die maatregel is altijd al geweest wat ze was: een manier om de ridicule belastingsdruk te verlichten. Het misbruik bestaat alleen in jouw fantasiewereld en is enkel bedoeld om jouw punt te ondersteunen. Niet meer, niet minder.
Citaat:
Maar ja U vindt elke cent belasting die U betaalt waarschijnlijk teveel, en gelooft ongetwijfeld in een maatschappij zoals in de VS waar je ofwel een looser ofwel een winner bent, en waar alles draait rond de 1% rijksten. Dan heeft discussie geen zin meer, dan is het duidelijk dat we elk een heel ander soort maatschappij willen.
|
Doorzichtige poging om de tegenpartij maar wat zwart te maken, en zo niet met concrete argumenten en onderbouwde redeneringen voor de dag te moeten komen.