Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Hoe vroeger dat komt, des te beter.
Maarja, soms loopt het niet zoals je allemaal wenst en dan moet je er het beste van maken. Ik wist op mijn 16de pas wat ik wilde met mijn leven. Daarvoor was ik een C-grade student met mogelijkheid tot complete educatieve faling. Niks boeide mij.
In het 4de middelbaar 52 % op wiskunde en een reeks buizen. Met de hakken over de sloot. In die zomervakantie een klik gemaakt, een unief gaan bezoeken, en in het 5de middelbaar 89 % op wiskunde en primus op een wiskunde richting waar ze mij eerst niet wilden binnen laten (doe maar menswetenschappen jongske).
Maargoed, als die klik na uw 18de komt is er wel een probleem....
|
Mijn punt was dat er maar weinig kinderen zijn bij wie die "klik" komt aan hun 6 jaar of zelfs aan hun 15 jaar. En dan is er "menselijke dwang" nodig om de schade te beperken. Waardoor, volgens mij, onderwijs altijd arbeidsintensief zal blijven. Want het moet wel degelijk een menselijk wezen zijn dat die dwang uur na uur uitoefent.