Los bericht bekijken
Oud 2 september 2019, 13:01   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, landbouwgrond kost tussen de 25.000 en 65.000€ per ha.
Veel eigenaars verhuren die dus tot ze er bouwgrond van mogen maken.
Dan hebben ze tussen de 50 en 200€ per m² of tussen 500.000 en 2.000.000€ per ha.

Maar hij spreekt hier over landbouwgrond bebossen.
Hij weet blijkbaar niet dat dit niet goedkoop is.
Kost wel snel enkele Euro's om een ha bomen te planten.
De overheden zouden beter stoppen met autowegen aan te leggen.
Alle asvalt uitbreken en daar bomen planten, kunnen heel veel bomen staan op die ruimtes.
Bouwgrond maken van landbouwgrond? zo gemakkelijk gaat dat nu ook weer niet. Desgevallend koopt de overheid dat voor de prijs van landbouwgrond en zet dat dan pas later om naar woongebied.
Mijn schoonvader heeft ook weiden verkocht als bouwgrond. Maar die had bij de aankoop van die weiden langs de boerderij wel de prijs van bouwgrond moeten neerleggen.

Ik denk ook dat je niet zomaar van weilanden bosgebied mag maken. Dat is toch op het gewestplan niet ingekleurd als bos, maar landbouwgrond. Ik mag bv al geen kippenhok in mijn tuin zetten op het gedeelte dat ingekleurd is als landbouwgrond.

Mijn kennis die in de bosbouw zit raad trouwens het planten van bos af. Eer dat rendabel is ben je al lang dood en begraven.

Men doet hier trouwens of paardenliefhebbers allemaal rijke mensen zijn. Ik denk dat gij allemaal tientallen jaren achterloopt op de realiteit. Die aangroei van paardenweiden komt vooral omdat meer en meer gewone mensen paarden houden uit liefhebberij. Voordeel voor de eigenaar: een paardenliefhebber is geen pachter.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden