Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman
Maar......ik heb misschien te weinig gewerkt maar wel voldoende gezien hoor.
Ik maakte deel uit van een departement waar her grootste deel van het personeel zich jaren moest bezig houden met het overbrengen van de cijfers
van de aangifte op een formulier voor inkohiering. Toegevoegde waarde =O
Tegelijkertijd was er wel een massa kleine (?) zelfstandigen die geen levensminimum verdienden. Dus niks betaalden aan vadertje staat.
Over gemeentelijke administraties zal ik maar zwijgen.
En nu.... na een leven waarin ze niks bijdroegen willen ze hetzelfde pensioen natuurlijk. En dan durven ze nog onnozel doen als ze vernemen dat de staatsschuld van jaar tot jaar toeneemt.
Wie zal dat betalen? Niet dezen die op hun boot rondtoeren op de wijde zeeën hoor. Die varen waar ze niet moeten betalen.
Destijds toen jij nog met zeevruchten leurde van deur tot deur heb jij toch ook niet niks betaald om uw pensioen te verantwoorden Eduard? Altijd maar trekken en nooit duwen is geen genietbare seks hoor; het is eerder de koe melken. 
|
Tof geschreven maar wat over het paard getild.
Ik heb hard gewerkt en ook heel veel gezien als zelfstandige.
Ik heb misschien niet altijd de "hele" waarheid verteld aan de belastingen maar dan had ik nu niet overleefd met mijn pensioen.
Wat ik wel deed terwijl ik werkte was vooral bij dragen aan de economische en sociale welstand.
Dit zonder 13 en 14de maand, vacantiegeld enz.
Mijn kindergeld was 250fr per kind destijds en zwangerschapsverlof kende mijn vrouw niet.
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar om het kort te zeggen, de meeste zelfstandigen en werknemers dragen bij aan de welvaart van dit land.
Neem ze weg en dit land is morgen failliet dus is het duidelijk dat niet de overheid maar wij dit land recht houden.