Los bericht bekijken
Oud 6 september 2019, 16:38   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kreydt Bekijk bericht
Het is lang geleden dat ik zo’n onzin heb gelezen ,geponeerd door een huis-en-keuken psychiater.
1 Wat is de definitie van Links en Rechts?
- Links zijn de zelf verklaarde ‘goeden’ en Rechts de ongeletterde en narcistische egoïsten.
- Links zijn degene die heel de wereld willen verbeteren en Rechts degene die, bekrompen, hun territorium willen behouden.
- Links zijn zij die moderne ideeën hebben terwijl Rechts zich vastklampt aan nostalgisch vendelzwaaien.
- Enz……
Tot de invasie van ‘ anders gekleurden ‘ was Rechts een bende zwart zakken die je, zonder probleem, als nasi-kakkerlakken kon omschrijven. Vandaag zijn het gewoon racisten door hun DNA en hun achterlijkheid.
2 Hoe ver moet empathie rijken?
Als ik langs een dood gereden kat rijd denk ik misschien ‘spijtig’ en rij gewoon door. Moest ik langs mijn EIGEN dood gereden kat rijden, zal mijn reactie wel heel anders zijn. Het is gewoon een luxe om uw empathie verder uit te kringelen dan uw ikke, gezin, geburen, gemeenschap, gemeente, gewest, land. Luxe, die we zelf hebben opgebouwd door werk of bijdragen en die we graag delen als we zelf genoeg hebben. Iets heel anders wordt het wanneer die solidariteit opgelegd of zelfs geëist wordt voor dingen of mensen waar ik in de verste verte niets mee te maken heb.
Het hangt ervan af wat je verstaat onder "solidariteit"...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden