Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Ik heb me laten vertellen dat we een eeuw geleden met 500 miljoen waren.
Binnen 100 jaar zijn we quasi maal 20 gegaan.
Verder las ik dat 50% van de wereldpopulatie het met een inkomen van 2 euro per dag of nog minder moet stellen. Ook dat de rijkste 10 mensen (het cijfer fluctueert) op aarde evenveel bezitten als de armste 50%.
Tot welk aantal kan de wereldpopulatie groeien voor we echt een probleem hebben? Denk bvb aan Afrika waar mensen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Komt er een punt dat water, voedsel etc gewoon niet toereikend zijn voor de wereldpopulatie?
Ik probeer in te schatten welk percentage van de wereldpopulatie kan zeggen vandaag de dag een menswaardig leven te leiden. Zoals wij in West Europa een dak boven ons hoofd hebben, nooit honger hebben, een ziekteverzekering hebben etc. 10%?
Volgens mij gaat het aantal mensen die geen menswaardig bestaan leiden enkel toenemen
|
Altijd blij als er iemand het licht ziet.
Je kaart hier immers 'HET' probleem aan.
Alle andere problemen zijn slechts zandkorrels in vergelijking met de berg die dit probleem (mondiaal) stelt.
Het goede nieuws is dat het technisch geen enkel probleem is om het op te lossen.
Het volstaat dat we het met z'n allen (of op z'n minst een meerderheid) willen.
Vandaar dat ik het fijn vind als er iemand bijkomt die het probleem op zijn volle waarde erkent.
Zo gauw de meerderheid van de wereldbevolking dit doet is het in wezen opgelost.
Dan ligt de weg open naar een wereld waar men niet bevreesd hoeft te zijn voor het kind dat geboren wordt.
Er zullen nog andere problemen opduiken, maar waarschijnlijk geen enkel dat de mensheid zo erg als dit zal belasten.
De weg naar een nieuwe manier van samenleven komt dan open te liggen.
De druk van de strijd, van de competitie om uit de krabbenmand te ontsnappen en hierbij alles en iedereen naar beneden te halen kan stoppen (wegens compleet voorbijgestreefd).