Leg mij eens iets uit...
Het gaat hier weer eens over de hoofddoek.
Vandaag was ik aan het winkelen. Het zijn nog solden dus er was veel volk dus ik stond al een tijdje aan te schuiven. Naast mij stonden er 2 vrouwen. 1 Met een gewone hoofddoek en een andere vrouw met een soort van Burka. Ik zeg een soort want het was het niet, maar het was een soort van hoofddoek en voor haar mond droeg ze ook nog een bril. Beetje verder in de winkel was er een kerel met zo een doek, die vaak wel krakers dragen. Je kent het wel, zo beetje geruit en de israelis dragen het veel.
Nu, achter mij stond er een man te zeggen :"nu gaan ze te ver die moslims,zie ze daar staan. Als ze hem niet rap afneemt, trek ik hem af." En zo stond hij daar 10 minuten te zagen over die dame. Ik kreeg het dan ook op mijn zenuwen van zijn gezaag en ik vroeg hem: leg mij is het verschil uit tussen die dame haar hoofddoek en die ene kerel dat er bij loopt als een kraker. Hij zuchtte eens en deed dan verder alsof hij mij niet hoorde. (maar hij zweeg wel nadien)
Nu is mijn vraag hier: leg mij het gewoon is uit. Iemand dat bijna identiek hetzelfde rondloopt als een ander, die krijgt een vooroordeel naar hem gezwierd omdat zij haar geloof uit. De andere, die gewoon kou had, of stoer wou doen, dat is niks. Daar zegt men niks over.
Ik wil nu eens gewoon een deftig antwoord op mijn probleem want toen ik die kerel hoorde, dan dacht ik toch wel van hoe bekrompen en zielig mensen kunnen zijn.
|