Los bericht bekijken
Oud 9 september 2019, 15:52   #591
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Je zal toch een beter voorbeeld moeten zoeken, een keukenmes en knipmes hebben verschillende eigenschappen wat een verbod voor het ene verantwoord en voor het andere niet.
Dat is uw subjectieve mening! wat die 'verschillende eigenschappen' zijn, ik zie dat niet hoor. En zelfs dan ... met een keukenmes kunt ge evengoed iemand vermoorden als met een knipmes.
Citaat:
Dit kan niet gezegd worden van alcohol versus cannabis.
Dat is uw subjectieve mening! Criteria om iets te verbieden of toe te laten zijn (en ik kan dit niet genoeg herhalen) altijd subjectief! Objectieve criteria bestaan niet.
bovendien zijn cannabis en alcohol zéér verschillend.
Citaat:

En inderdaad, de overheid moet grenzen trekken, maar de overheid moet ook pragmatisch zijn en het minste van alle kwaden nastreven. Wij vragen geen zwart-wit denken van de overheid, wij vragen efficiëntie.
Pfff, kunt ge niet nog vager en nog wolliger zijn? Dit kan recht uit een CD&V verkiezingsfolder komen!
Citaat:
En dat men het moeilijk en duur maakt om te consumeren heb ik geen problemen mee, verbieden is echter zinloos omdat het toch te verkrijgen is, wat is dus het punt?
knipmessen zijn ook gemakkelijk te verkrijgen, dus daarom toelaten. Dit argument slaat op niets.
Citaat:
En betreffende mijn denkfouten, denk je dat het realistisch was het homohuwelijk in te voeren 50 jaar geleden? Abortus en euthanasie toe te laten, geslachtsveranderingen te ondersteunen, enz...
Nee, maar daar ging uw argumentatie niet over. Het ging over de opvattingen van de burger over cannabis.
Citaat:
En finaal, als je mij zou vragen om minder geld te besteden aan de strijd tegen drugs en iets meer aan de strijd tegen ciminaliteit zou ik onmiddellijk akkoord gaan.
Is dit alles? ge gaat niet verder in op de andere denkfouten die ik u aanwrijf?

Kom aan gast! doe eens moeite!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden